czwartek, 17 maja 2018

Wiosenna zupa ze szparagami i koperkiem



Lubicie zupy? Bo ja bardzo. Do tej pory na blogu pojawiały się jedynie kremy z przetartych warzyw z różnymi dodatkami. Pora na prawdziwie wiosenną zupę w wersji tradycyjnej, czyli z pokrojonymi w kostkę warzywami. Klasyk mojej mamy i teściowej. Każda z nich robi pyszną jarzynówkę. Moja mama zabiela śmietaną, dodaje koperek lub natkę pietruszki, a całość gotuje na wywarze drobiowym. Teściowa zaś podbija taką zupę zasmażką ze słoniny lub boczku, dodaje sporo ziemniaków, a całość gotuje jedynie na wywarze z jarzyn. Każda z tych zup jest przepyszna, choć za każdym razem inna.

U mnie w domu najczęściej pojawia się zupa z młodych warzyw ze śmietaną, czyli bliżej mi do pomysłu mojej mamy. I tym razem postanowiłam pokombinować z tym, co aktualnie można znaleźć na straganach i w sklepach. Udało mi się wyczarować najlepszą jak do tej pory jarzynówkę ze szparagami, młodymi ziemniakami i koperkiem. Żeby było na bogato, do wszystkiego dodałam makaron orzo, który wyglądem przypomina ziarenka ryżu. Spytacie, czy nie przeginam? Ziemniaki i makaron w jednej zupie? Otóż to. W końcu najsłynniejsza włoska zupa minestrone w swoim składzie ma jeszcze więcej węglowodanowych dodatków, a jest przepyszna i sycąca. Moja zupa jest nieco lżejsza, niemniej można sobie nią solidnie pojeść.

Dzisiejszy wpis jest szybciutki, bo czeka mnie pracowity weekend, do którego przygotowania zaczynam już dziś. Ja uciekam gotować mus z rabarbaru, a Wy tymczasem róbcie listę zakupów na moją zupę. Kilka łodyg rabarbaru i koszyczek truskawek też tam dopiszcie, bo zaraz ruszam z przepisami na desery i ciacha z tym pysznym duetem. 


 
Zupa ze szparagami i ziemniakami 

Lista zakupów
  • ½ skrzydła z indyka lub 2 skrzydełka z kurczaka
  • 3-4 litry wody
  • 1 nieduża marchew (jeśli jest młoda i nieduża to można dwie)
  • ½ niedużego selera
  • 1 korzeń niedużej pietruszki
  • ½ pęczka świeżych zielonych szparagów
  • 3-4 średnie ziemniaki
  • 5-6 łyżek makaronu orzo (plus woda do ugotowania makaronu)
  • ½ pęczka świeżego koperku
  • sól, pieprz, czosnek granulowany, czosnek niedźwiedzi do smaku
  • 2-3 łyżki kwaśnej śmietany 18%
W zimnej wodzie zagotować skrzydło/a drobiowe. Dodać około ½ łyżeczki soli i nieco czosnku niedźwiedziego. Gotować 15 minut.

Marchew, pietruszkę i seler obrać. Marchew skroić w kostkę lub w plasterki i wrzucić do bulionu. Pozostałe warzywa dodać do zupy w całości. Gotować kolejne 10 minut.

Ziemniaki obrać, pokroić w kostkę. Dodać do zupy i znowu gotować 15 minut.

Szparagi umyć, oderwać zdrewniałą końcówkę i pokroić na poprzeczne plastry (pod kątem). Główki pozostawić w całości. Dodać do zupy i gotować około 4 minuty.

Po tym czasie zupę zestawić z ognia. Makaron ugotować zgodnie z przepisem na opakowaniu. Odcedzić i dodać do zupy. Całość zamieszać.

W miseczce umieścić śmietanę. Wlać do niej kilka łyżek lekko ostudzonej zupy i rozmieszać całość. Taką rozmąconą śmietanę wmieszać do zupy. Całość doprawić pieprzem, solą i czosnkiem. Przed podaniem dodać pokrojony drobno koperek.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Anonimowych proszę o wpisanie w treści komentarza imienia. Będzie łatwiej nawiązać rozmowę.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...