sobota, 28 października 2017

Szybkie rurki z kremem




Dziś bardzo szybki mini przepis na przepyszne słodkości, które można zrobić w kilka minut. Co prawda wyjątkowo posiłkuję się tutaj gotowymi półproduktami, ale co tam. Czasem nawet mi się nie chce piec i pichcić pół dnia. Wszystko, czego potrzebujecie, to gotowych rurek waflowych (tych szerszych -dostaniecie w każdym markecie) i śmietany kremówki. W wersji deluxe musicie zaopatrzyć się dodatkowo w pół tabliczki gorzkiej czekolady i kolorowe posypki cukrowe.

Rurki z kremem to taki klasyk nad klasyki. Niektórzy wspominają najlepsze rurki z Juraty, inni kojarzą je z dziecięcymi imprezami. Według mnie takie rurki są właśnie idealne na kinderbale zamiast oklepanych muffinek i babeczek. Są naprawdę przepyszne, a dodatek czekolady i posypek działa na dzieci jak magnes. Jeśli zaopatrzę się kiedyś w maszynkę do wafli to zrobię je od początku do końca samodzielnie. Ale póki nie mam takiej, to raz na jakiś czas można wykorzystać kupne gotowce.

Znowu muszę podziękować za pomysł mojej koleżance zza biurka, która dała mi cynk, że w markecie z owadem można kupić te najpyszniejsze rurki. Poza tym są na tyle szerokie, że najłatwiej się je nadziewa. Jeśli macie worek cukierniczy z końcówką do nadziewania, to poradzicie sobie raz dwa. Ale jeżeli nie macie takiego wyposażenia lub tak jak mi nie chce Wam się ich szukać po szafkach, to zwykły jednorazowy woreczek też wystarczy. 


 
Rurki z kremem

Lista zakupów (na 12-15 sztuk)

  • 500 ml śmietany kremówki 36%
  • 2 śmietanfixy (opcjonalnie)
  • płaska łyżka cukru pudru
  • gotowe rurki waflowe
  • ½ tabliczki gorzkiej czekolady
  • kolorowe posypki cukrowe
Schłodzoną śmietanę kremówkę ubić z cukrem pudrem i śmietanfixami. Jeśli używacie dobrej jakości śmietany, to żadne wspomagacze Wam nie będą potrzebne.

Czekoladę rozpuścić w kąpieli wodnej. Posypki umieścić w miseczkach.

Ubitą kremówkę przełożyć do worka cukierniczego z koncówką do nadziewania lub jednorazowego woreczka i odciąć końcówkę. Nadziewać każdą rurkę (ja to robiłam z obu stron – mniejsze ryzyko połamania rurki). Oba brzegi rurki maczać w czekoladzie i od razu w miseczce z posypkami. Odkładać na talerz. Gotowe rurki można zjeść od razu lub przechowywać max 2 godziny w lodówce.





2 komentarze:

Anonimowych proszę o wpisanie w treści komentarza imienia. Będzie łatwiej nawiązać rozmowę.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...