niedziela, 25 marca 2018

50 twarzy sernika - z ananasem




Dzisiaj Was nie zaskoczę, ponieważ przygotowałam jeden z wielu wielkanocnych serników. Mówią, że dobrego nigdy za wiele, a to w przypadku sernika sprawdza się w 100%. W tej najliczniejszej na blogu grupie deserów znajdzie się jeszcze miejsce na sporo nowych pomysłów. Dzisiejszy sernik jest z tych troszkę odchudzonych. Część sera zastąpiłam jogurtem naturalnym, dodałam tez mniej cukru. Dlaczego złamałam swoją zasadę, że sernik musi być porządnie dosłodzony? A no dlatego, że po pierwsze nadal się odchudzam, a po drugie niedobór cukru tutaj rekompensowany jest ananasem z puszki, który sam w sobie jest dość słodki. Dlatego nie zauważycie nawet, że szklankę cukru skurczyłam o połowę.

W tym serniku nowy jest też spód. Nie z ciasteczek owsianych czy oreo, nie pieczony, nie z herbatników. Tym razem użyłam sucharów – takich, które do tej pory kojarzyły mi się jedynie z dietą po zatruciu pokarmowym. Okazuje się, że można je wykorzystać w przyjemniejszy sposób. Dodatek gorzkiej czekolady i odrobiny masła sprawia, że otrzymacie podobną masę jak z ciasteczek, a według mnie jest ona o wiele lepsza.

Do tego sernika dodałam jeszcze jedną nowość. Otóż w kruszonce oprócz wiórków kokosowych, masła i cukru znajdziecie trochę błonnika zamiast mąki. Jeśli nie macie tego składnika, to można z powodzeniem zamienić go na otręby. Zapewniam Was, że nie zauważycie nawet tego, że w kruszonce nie ma białej mąki.

Święta dosłownie już za chwilę. Jeśli jeszcze nie macie planów co upieczecie, to ten sernik może Was zainteresować. Jest jak zwykle szybki i łatwy. Jest tez trwały. W lodówce postoi kilka dobrych dni, poza nią też. Jesteście ciekawi przepisu? 


Sernik z ananasem

Lista zakupów

Na spód

  • 100 g gorzkiej czekolady
  • 2 łyżki masła
  • ½ paczki sucharów Mamut
Na sernik
  • ½ kg twarogu z wiaderka (np. Mój Ulubiony)
  • 300 g jogurtu naturalnego (najlepiej gęstego)
  • ½ szklanki cukru
  • 1 budyń waniliowy
  • kilka plastrów ananasa z puszki
Na kruszonkę
  • 25 g masła
  • 3-4 łyżki wiórków kokosowych
  • 3 łyżki cukru
  • 2 łyżki błonnika lub otrębów
Czekoladę i masło rozpuścić w kąpieli wodnej. Suchary zmielić na okruszki. Dodać do nich ciepłą czekoladę. Wymieszać. Blaszkę o średnicy 20-22 cm wyłożyć papierem do pieczenia i wyłożyć masę. Wyrównać i ugnieść warstwę. Włożyć do lodówki na czas przygotowywania reszty ciasta.

Składniki kruszonki wymieszać, dokładnie połączyć ze sobą i również schłodzić w lodówce.

Wszystkie składniki na sernik oprócz ananasów powinny być w temperaturze pokojowej. Umieścić w misce i krótko zmiksować (tylko do połączenia). Plastry ananasów odsączyć z zalewy na papierze kuchennym.

Sernik wylać na schłodzony spód. Na wierzchu delikatnie poukładać plastry ananasa. Całość posypać kruszonką. Piec około 45-50 minut w temperaturze 160°C. Najlepiej piętro niżej w piekarniku umieścić blaszkę wypełnioną wodą. Sernik wtedy urośnie równomiernie i nie popęka.

Po upieczeniu sernik pozostawić do wystudzenia w piekarniku. Następnie schłodzić go przez kilka godzin w lodówce. Po tym czasie można już trzymać go w temperaturze pokojowej. Jeśli nie macie w planie zjeść go od razu, to można przechowywać w lodówce cały czas.



2 komentarze:

  1. ale apetyczny! Sernika z ananasem jeszcze nie jadłam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To koniecznie musisz spróbować. Jest zaskakująco dobry :)

      Usuń

Anonimowych proszę o wpisanie w treści komentarza imienia. Będzie łatwiej nawiązać rozmowę.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...