sobota, 5 marca 2016

Rajska Wielkanoc, czyli Sernik Kokos-Czekolada

 
 
Wielkanocne wypieki zaczynam od… uwaga… sernika. Oczywista oczywistość. Jedni Święta kojarzą z mazurkami, inni z babami, a u mnie zawsze jest sernik. Ale może uda mi się Was choć trochę zaskoczyć. Sernik z serii tych najlepszych. Śmiem twierdzić, że jest na pierwszym miejscu. Uwierzcie mi, bije na głowę nawet New York Cheesecake, jest o niebo lepszy od sernika japońskiego, a nawet tego na spodzie czekoladowym. Smakuje jak sernikowy krem kokosowy. A do tego jest oblany czekoladą, która pachnie kokosem. Coś wspaniałego!

Prawdę mówiąc upiekłam go już bardzo dawno temu, ale już wtedy stwierdziłam, że będzie to idealny Wielkanocny przysmak. I dziś, kiedy zaczynam już powoli zastanawiać się nad świątecznymi smakołykami, to moje myśli błądzą wokół właśnie tego sernika.

Jest on bardzo szybki do przyrządzenia. A to ważne, gdy na Święta mamy do upieczenia jeszcze babkę, mazurka i przygotowanie sałatek. Poza tym spokojnie można go zrobić 2-3 dni przed Wielkanocą. Jeśli wytrzymacie do Świątecznej Niedzieli, to sernik nie straci ani trochę na smaku jeszcze przez kolejne 2-3 dni. Wypiek idealny? Gdyby jeszcze to było superfood i odchudzało…

Tym razem nie wymyślałam sama, nawet się nie inspirowałam. Po prostu skopiowałam ten przepis. No dobra, musu nie zrobiłam, zamieniłam go na polewę. Jest szybciej, a i tak pysznie. 
 
 
Sernik Kokosowy Raj

Lista zakupów

Na spód
  • 150 g ciastek kokosowych
  • 20 g wiórków kokosowych
  • 30 g masła, roztopionego
  • 30 g mlecznej czekolady, roztopionej
  • 1 łyżka kakao
Na sernik
  • 500 g twarogu z wiaderka
  • 125 ml śmietany kremówki 36%
  • 125 ml śmietanki kokosowej 22% (gęstej części zebranej z mleka kokosowego)
  • 3 duże jajka
  • ¾ szklanki drobnego cukru do wypieków
  • 2 łyżki likieru kokosowego lub aromatu kokosowego
  • 50 g wiórków kokosowych
  • 3 łyżki mąki pszennej
Na polewę
  • 100 g mlecznej czekolady
  • pozostała śmietanka kokosowa (jakieś 2 łyżki)
  • 100 ml śmietanki kremówki 36%
Wszystkie składniki na spód wrzucić do malaksera i zmiksować do otrzymania masy ciasteczkowej o konsystencji mokrego piasku.

Dno tortownicy o średnicy 23 cm wyłożyć papierem do pieczenia. Wysypać ciasteczka i wyrównać. Następnie ugnieść cienką warstwę. Włożyć do piekarnika rozgrzanego do 180ºC i podpiec przez około 10 minut. Wyjąć, przestudzić.

Wszystkie składniki na masę serową powinny być w temperaturze pokojowej.

Wszystkie składniki zmiksować do połączenia lub wymieszać rózgą kuchenną. Nie miksować zbyt długo, by niepotrzebnie nie napowietrzać masy serowej. Sernik po upieczeniu powinien być równy jak stół.

Masę serową przelać na podpieczony spód i piec w temperaturze 150ºC przez około 45 minut w uproszczonej kąpieli wodnej – półkę niżej położyć blaszkę z wyposażenia piekarnika wypełnioną wodą. Cała powierzchnia sernika powinna być wypieczona i ścięta przy dotyku patyczkiem.

Wyjąć z piekarnika, wystudzić, schłodzić przez całą noc w lodówce.

Składniki na polewę umieścić w metalowej misce (wszystkie naraz) podgrzewać nad garnkiem z gorącą wodą. Gdy czekolada się rozpuści i połączy z obiema śmietankami, przestudzić lekko. Następnie polać sernik i odstawić do zastygnięcia.

Tak przygotowany sernik nie trzymać już w lodówce.




2 komentarze:

  1. Mmm, wygląda jak marzenie :)
    U nas też na Wielkanoc sernik musi być :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Smakuje jeszcze lepiej. Bez sernika to się Wielkanoc nie liczy.

      Usuń

Anonimowych proszę o wpisanie w treści komentarza imienia. Będzie łatwiej nawiązać rozmowę.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...