sobota, 19 marca 2016

Wieprzowe zawijańce na Świąteczny obiad



Przed Świętami wypadałoby podzielić się z Wami jakimś przepisem na danie obiadowe. Bo co to za Święta bez wspólnego uroczystego obiadu? W dzisiejszym zabieganym świecie zapomnieliśmy trochę o celebrowaniu posiłków. Wszystko jest szybkie, w biegu i najlepiej na stojąco. Nawet przyjęcia organizuje się jako standing parties, na których oprócz przekąsek nie ma nic innego. Taka forma sprawdza się na firmowych Wigiliach, większych imprezach, niekoniecznie domowych. Ale Święta muszą być kameralne, spokojne, rodzinne i po prostu wolne. U mnie wspólne posiłki są niezwykle ważne. I nie chodzi tu o samą przyjemność jedzenia. Weekendowe śniadania i codzienne obiady to okazja, żeby porozmawiać o minionym dniu, o naszych problemach, radościach. A to wszystko okraszone ciągłym świergoleniem córeczki. I wiecie co? Nie ma dla mnie nic fajniejszego niż te spotkania przy stole. Może jestem nieco staroświecka, ale marzy mi się, żeby moja Córeczka kiedyś tak właśnie spędzała czas z rodziną – na zwykłych, codziennych rozmowach przy obiedzie, a w Święta przy stole pełnym ludzi.

Dziś mam dla Was propozycję idealną na Wielkanocny obiad. To danie popisowe mojej teściowej. Nauczyła mnie go jakieś kilka lat temu, a ja przekazałam dalej rodzinie i znajomym. Danie to jest bardzo proste, uniwersalne i dobre przez cały rok. Bazę stanowi karczek wieprzowy. Jeśli nie lubicie tego typu mięsa to można użyć łopatki lub szynki. Ale karczek tutaj jest zdecydowanie najlepszy. Zawija się go z warzywami – cebulą, marchewką i ogórkiem kiszonym. W połączeniu z bardziej wykwintnymi dodatkami, jakąś ciekawą sałatką może stanowić doskonałą propozycję właśnie na Święta czy domowe imprezy. Spróbujecie? 
 

Roladki wieprzowe z warzywami

Lista zakupów (na 4 porcje)
  • 4 kotlety z karczku
  • 2 średnie cebule
  • 1 średnia marchewka
  • 1 ogórek kiszony
  • odrobina oleju do smażenia
  • kilka grzybków suszonych
  • liść laurowy, ziele angielskie
  • sól, pieprz i papryka słodka do smaku
  • około ½ l wody
Mięso umyć, osuszyć i rozbić delikatnie tłuczkiem. Natrzeć solą, pieprzem i papryką. Jedną cebulę przekroić na 4 ćwiartki. Połowę marchewki przekroić na 4 słupki. Ogórka kiszonego również pokroić wzdłuż na 4 części. Na brzegu każdego plastra mięsa ułożyć po jednym kawałku cebuli, marchewki i ogórka kiszonego. Zwinąć roladki i połączyć wykałaczką. W rondelku rozgrzać olej, układać mięso i obsmażyć po kilka minut z każdej strony. Pozostałe warzywa (cebula, marchew) pokroić na plasterki. Wyłożyć na wierzch mięsa. Dodać grzybki, ziele angielskie i liść laurowy. Wlać wodę tak, żeby mięso było przykryte do połowy. Dusić pod przykryciem do czasu, aż prawie cały płyn się zredukuje (około 40-50 minut). W międzyczasie obracać mięso kilka razy.

Podawać z ziemniakami lub kluseczkami i sałatką. Roladki są dobre również z pieczywem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Anonimowych proszę o wpisanie w treści komentarza imienia. Będzie łatwiej nawiązać rozmowę.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...