sobota, 26 listopada 2016

Rogaliki poczwórnie nadziane




Na fejsie ogłosiłam już festiwal świątecznych przepisów. Zaczynamy w przyszły weekend. Tymczasem ja znalazłam już przepis na pierniczki, które w tym roku wykonam razem z córeczką. Jak dobrze pójdzie, to może już za tydzień się za to zabierzemy. A dzisiaj przypomniał mi się przepis na inne ciasteczka, które zrobiłam kiedyś dawno, dawno temu i tak sobie zdjęcia przeleżały do dziś. Bardzo łatwe, bardzo szybkie i uwielbiane przez dzieciaki rogaliki krucho-drożdżowe. Żeby nie było nudno, to zrobiłam je w 4 smakach. Z marmoladą, z nutellą, z jabłkami i masłem orzechowym. 
 

Tak sobie myślę, że to chyba ulubione smaki naszych pociech. Mi najbardziej do gustu przypadły te najzwyklejsze z dżemem. Moja córka pałaszowała przede wszystkim te z nutellą, a mąż zjadał wszystkie jak leci.

Rogaliki są szybkie, to i wpis też krótki. Zabierajcie się do roboty! 


Rogaliki w czterech smakach

Na ciasto (około 32 rogaliki)

  • 50 g świeżych drożdży
  • 1 łyżka cukru waniliowego
  • 3 żółtka
  • 1/3 szklanki jogurtu greckiego lub kwaśnej śmietany 18%
  • 2 szklanki mąki poznańskiej
  • szczypta soli
  • 120 g zimnego masła
  • ½ szklanki cukru pudru
Dodatkowo
  • kilka łyżek marmolady lub dżemu (u mnie truskawkowy)
  • kilka łyżek nutelli
  • 1 małe jabłko
  • kilka łyżek masła orzechowego
Ciasto można przygotować nawet 2-3 dni wcześniej. Wystarczy trzymać gotową kulkę w lodówce. Ale z powodzeniem wystarczy mu 2 godziny chłodzenia. Jeśli chcecie, możecie zrobić podwójną porcję i zamrozić gotowe ciasto, będzie na zapas.

Drożdże pokruszyć do miseczki. Dodać cukier waniliowy i odstawić do rozpuszczenia. Po jakimś czasie wymieszać, żeby przyspieszyć proces. Do płynnego zaczynu dodać żółtka i jogurt lub śmietanę. Wymieszać rózgą.

Mąkę przesiać do malaksera lub do miski, dodać sól, pokrojone na kawałeczki masło i cukier puder. Zmiksować lub wyrobić ręcznie wszystko do połączenia składników. Do ciasta dodać mieszaninę drożdżową i dokładnie wymieszać. Jeśli masa jest mazista i mokra to wystarczy dodać trochę więcej mąki i przez chwilkę wyrobić ręką. Ciasto ma mieć konsystencję kruszącej się plasteliny. Ostatecznie stężeje podczas chłodzenia w lodówce przez co najmniej 2 godziny.

Po schłodzeniu, podzielić kulę ciasta na 4 części. Każdą z nich wałkować na posypanej mąką stolnicy na cienkie (3-4 mm) okrągłe placki. Pierwszy posmarować marmoladą, zostawiając 1 cm pustego ciasta z brzegu. Placek podzielić na 8 części jak pizzę. Każdy trójkącik zwinąć zaczynając od postawy. Odkładać na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia.

To samo zrobić z ciastem wypełnionym nutellą i masłem orzechowym.

W przypadku rogalików jabłkowych, najpierw trzeba przygotować owoce. Jabłko obrać i pokroić na malutkie kawałeczki. Kulkę ciasta rozwałkować, jak pozostałe 3 i od razu podzielić na 8 trójkątów. Jabłka (2-4 kawałeczki) poukładać na brzegu każdego kawałka ciasta i zwinąć w rogalik.

Piec około 20 minut w temperaturze 180°C do czasu zrumienienia. Po wyjęciu z piekarnika całkowicie ostudzić. Na koniec posypać cukrem pudrem. 





4 komentarze:

  1. Wersja z Nutellą kusi mnie najbardziej:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Rogaliki też znikają u mnie w nadzwyczajnie szybkim tempie ;) Niby mam sprawdzony przepis, ale Twoje wyglądają tak pięknie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A jak smakują... w końcu przepis mamy, więc musi być pysznie.

      Usuń

Anonimowych proszę o wpisanie w treści komentarza imienia. Będzie łatwiej nawiązać rozmowę.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...