czwartek, 29 stycznia 2015

Bakaliowe ciasto marchewkowe

Ciasto marchewkowe to w naszym kraju jeszcze niezbyt popularny wypiek. A szkoda, ponieważ nie dość, że jest banalne w wykonaniu to jeszcze naprawdę pyszne. Mocno bakaliowe, z nutką egzotycznego ananasa, pachnące troszkę jesienią, choć u mnie w wiosennej dekoracji. Całość wieńczy czapa masy z serka kremowego – lekko słona, posypana cynamonem. Skusicie się?

Ciasto marchewkowe może nie jest dietetyczne, ale z pewnością należy do tych „zdrowszych” słodkości. Masa orzechów, bakalii, ananas oraz rzecz jasna marchewka sprawiają, że placek jest mokry i bardzo sycący. Już mały kawałeczek sprawia, że znika ochota na słodkie na dłuższy czas. Dla miłośników cynamonu i dla tych, którzy szukają w kuchni nowych smaków to pozycja obowiązkowa. Przepis zaczerpnęłam stąd, chociaż jak zwykle po swojemu go zmodyfikowałam.

Mojej Córeczce najbardziej smakuje masa z serka kremowego. Już wiem, że niedługo wykorzystam ją do jakiegoś innego ciasta. Jest bardzo łatwa do zrobienia i plastyczna. Już widzę dekoracje wykonane nią przy pomocy rękawa cukierniczego.

Mój Mąż stwierdził, że najlepszy jest dodatek ananasa. Nadaje ciekawy smak i powoduje, że ciasto jest miękkie i mokre.

Dla mnie poza ananasem, najsmaczniejsze są chrupiące orzechy włoskie. I mówię to ja, ta sama, która nie lubi orzechowych wypieków! Dla tego ciasta robię wyjątek, ponieważ są tutaj naprawdę pyszne! Najważniejsze, żeby ich nie siekać zbyt drobno, wtedy ładnie wyglądają w przekroju i przyjemnie chrupią.

Mam nadzieję, że zadowolę tych z Was, którzy ostatnio mnie pytali o ten przepis i nie mogli się go doczekać na blogu. Teraz możecie już wypróbować i mam nadzieję, że posmakuje Wam tak samo jak mi. 


 
Ciasto marchewkowe najeżone bakaliami

Lista zakupów

Na ciasto

  • 1 szklanka mąki pszennej
  • pół szklanki drobnego cukru
  • 1 łyżeczka sody oczyszczonej
  • ¾ łyżeczki proszku do pieczenia
  • 2 łyżeczki cynamonu
  • 1/4 łyżeczki soli
  • ½ szklanki oleju rzepakowego lub z orzechów włoskich
  • 3 jajka
  • 1 szklanka posiekanych orzechów włoskich
  • 1 szklanka posiekanych, odsączonych ananasów (z puszki lub świeżych) 
  • garść rodzynek
  • 1 ½ szklanki startej na średnich oczkach (3 średnie marchewki)
Na krem
  • 250 g serka philadelphia
  • 80 g miękkiego masła
  • 3 łyżki cukru pudru
Jajka wyjąć z lodówki odpowiednio wcześniej, żeby miały temperaturę pokojową. 

W misce wymieszać składniki suche - mąkę, cukier, sól, proszek do pieczenia, sodę, cynamon. W drugiej misce roztrzepać rózgą jajka z olejem. Połączyć zawartość obu naczyń, dodać marchewkę, orzechy, rodzynki i ananasy, wymieszać łyżką. Blaszkę o wymiarach 23 x 27 cm wyłożyć papierem do pieczenia. Wylać do niej ciasto (będzie dość gęste) i wyrównać. Piec w temperaturze 175ºC przez 50 minut, do tzw. suchego patyczka. Wystudzić w formie, następnie wyjąć i wystudzić na kratce lub drewnianej desce.

Miękkie masło utrzeć mikserem z cukrem pudrem. Dodać kremowy serek i zmiksować do uzyskania gładkiego kremu.

Na wystudzone ciasto wyłożyć masę, wyrównać i posypać cynamonem. Można udekorować orzechami. 




4 komentarze:

  1. Uwielbiam ciasta marchewkowe :) To wygląda niesamowicie kusząco :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nieskromnie powiem, że najlepsze spośród tych, które jadłam :)

      Usuń
  2. przepis prosty, warto wykorzystać. jednak daruję sobie krem. asia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I bez kremu ciasto jest pyszne i tak jak piszesz, bardzo proste w wykonaniu. Smacznego!

      Usuń

Anonimowych proszę o wpisanie w treści komentarza imienia. Będzie łatwiej nawiązać rozmowę.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...