piątek, 26 czerwca 2015

Najzdrowsza sałatka na obiad w plenerze

 

 
Ostatnio było tłusto i treściwie. Dziś, zgodnie z zapowiedzią żegnam sezon szparagowy lekką sałatką, którą można podać do każdego mięsnego obiadu. Można też zjeść ją solo, ponieważ zawiera szynkę. Ja próbowałam jej jednego dnia do grilla, a innego jako śniadanie do pracy. Powiem Wam, że to bardzo ciekawa alternatywa dla wszechobecnej sałatki greckiej czy gyrosa.

Jeśli jesteście smakoszami szparagów to raczej nie muszę Was szczególnie przekonywać do tej sałatki. Jeżeli jednak tak jak ja, do tej pory nie pałaliście miłością do tych warzyw, to mogę gorąco polecić je właśnie w tej wersji. Powiem Wam, że tylko dzięki temu, że prowadzę tego bloga, to zaczęłam próbować niektórych potraw. Wcześniej lubiłam też eksperymentować, ale raczej w obrębie smaków, które znałam. Zmieniałam tylko dodatki albo sposób przyrządzenia. Teraz sięgam po produkty, co do których bywa, że nie mam przekonania. I czasem jest to nieudany eksperyment (jak w przypadku quiche z jednego przepisu), a innym razem wręcz przeciwnie. Tak właśnie było z bohaterem dzisiejszego dania, czyli ze szparagami. Dawno, dawno temu kupiłam białe szparagi i zapiekłam je pod beszamelem. Nie wiem, czy to moja wina, czy może szparagi były już stare. Niemniej danie nie nadawało się do zjedzenia. Stąd moje raczej ostrożne podejście do tych warzyw. Tym razem spróbowałam upichcić coś z zielonych szparagów. I wszystko, co zrobiłam okazało się przepyszne. Dlatego jeszcze raz gorąco zachęcam Was do wypróbowania tej sałatki. Nie dość, że jest pyszna, to jeszcze samo zdrowie!  

Podwójnie zielona sałatka

Lista zakupów
  • kilka listków sałaty
  • 1 spory pomidor
  • ½ papryki
  • 2-3 sztuki szparagów
  • 2 łyżki posiekanej zielonej cebulki
  • 5 plastrów szynki długo dojrzewającej lub polędwicy łososiowej
  • Na sos – 4 łyżki oliwy z oliwek, 1 łyżka octu balsamicznego, 1 łyżka soku z cytryny, sól, pieprz,
Wszystkie warzywa umyć. Sałatę porwać i ułożyć na dnie miski. Pomidory sparzyć i pokroić na sporą kostkę. Paprykę pokroić w drobną kostkę. Cebulkę posiekać. Warzywa poukładać warstwami na sałacie. Ze szparagów odciąć lub oderwać zdrewniałą końcówkę. Resztę pokroić na spore kawałki. Główki odłożyć. Szparagi wrzucić do osolonego wrzątku i gotować 2-3 minuty. Następnie dodać główki i gotować kolejną minutę. Po tym czasie przelać zimną wodą na sicie, żeby zahamować proces gotowania. Wyłożyć na wierzch sałatki. Szynkę porwać na spore kawałki i poukładać na samej górze. Zaraz przed podaniem wymieszać składniki sosu i pokropić całość. Podawać do mięs z grilla lub jako osobne danie. Najlepiej smakuje w pełnym słońcu. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Anonimowych proszę o wpisanie w treści komentarza imienia. Będzie łatwiej nawiązać rozmowę.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...