czwartek, 10 marca 2016

Bardzo męskie ciasto Bounty



Jak zamierzacie spędzić Wielkanoc? Ja od lat marzę o wyjeździe daleko stąd, gdzie jest ciepło, dużo słońca i piękne widoki. Wielkanoc w Polsce lubi nas „rozpieszczać” takimi zjawiskami jak śnieżyce, ulewy i inne przyjemności. Stąd moje małe marzenie. Póki co pozostanie ono w sferze „chciejstwa”, bo rodzina nie wybaczyłaby mi chyba tej dezercji świątecznej. Kto by im wtedy upiekł te wszystkie ciasta? Niemniej wierzę, że uda się mi kiedyś zrealizować taką świąteczną podróż. Póki co zaproponuję Wam ciasto, które pachnie ciepłymi krajami, słońcem i egzotyką. Smakiem przypomina popularny rajski batonik, dlatego nazwałam go po prostu Bounty. Niezbyt odkrywcze, ale da radę. 

Niedawno koleżanka zapytała mnie do czego może użyć „pijanych” wiórków po zrobieniu nalewki kokosowej. O to, to… właśnie to ciasto! Że też nie wpadłam na to, żeby ich użyć w mojej wersji. Myślę, że wtedy Bounty byłoby jeszcze lepsze. Spróbujecie go w takiej alkoholowej wersji? 

Przepis to misz-masz moich dwóch ciast – tego i tego. Masa kokosowa jest tutaj trochę odchudzona, ale w Święta najecie się innych kalorycznych pyszności. Całość można zrobić bez użycia miksera. Dla mnie to duży plus, ponieważ całkiem sporą blaszkę ciasta robi się raz-dwa, a to w szale przedświątecznym ważna zaleta. 

Ciasto jest tak proste i szybkie, że nawet przeciętny facet sobie z nim poradzi. A że dzisiaj Dzień Mężczyzny, to niech będzie ono inspiracją dla naszych Panów. A nóż jakiś dobry Mąż sprawi swojej Żonie niespodziankę i skorzysta z mojego przepisu… za wiele wymagam? Najlepszego, Chłopaki! I tak Was kochamy!


 
Ekspresowe Bounty 

Lista zakupów 

Na ciasto

  • 3 jajka
  • 150 ml mleka
  • 130 ml oleju słonecznikowego lub rzepakowego
  • 1 ¼ szklanki brązowego cukru
  • 1 łyżeczka ekstraktu z wanilii (niekoniecznie)
  • 150 g mąki pszennej
  • 60 g kakao
  • ½ łyżeczki sody oczyszczonej
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
Na masę kokosową
  • 500ml mleka
  • 6 łyżek kaszy mannej
  • 2 łyżki mąki pszennej
  • 1 łyżka mąki ziemniaczanej
  • 50g masła
  • 150g cukru
  • 200g wiórków kokosowych
Przy tego typu ciastach, jajka i mleko powinny być wyjęte z lodówki minimum 2 godziny przed pieczeniem albo ogrzane do temperatury pokojowej. 

W misce roztrzepać rózgą jajka, dodać mleko, olej, cukier i wymieszać do połączenia. Do drugiego naczynia przesiać mąkę, kakao, sodę oczyszczoną, proszek do pieczenia. Wsypać do masy jajecznej i wymieszać tylko do połączenia. 

Dno formy o wymiarach 23x27 cm wyłożyć papierem do pieczenia. Przelać do niej ciasto. Piec w temperaturze 170ºC przez około 50 minut, do tzw. suchego patyczka. Wyjąć z piekarnika, wystudzić. 

Z ciasta odciąć górkę i pokruszyć. Spód włożyć z powrotem do blaszki. 

Następnie zrobić masę kokosową. Odlać ½ szklanki mleka, resztę zagotować w garnku razem z cukrem. Dodać masło, kaszę mannę i wiórki kokosowe, gotować do czasu rozpuszczenia masła. W pozostałym mleku rozmieszać obie mąki. Dolewać cienką strużką do gotującego się mleka, cały czas energicznie mieszając – najlepiej rózgą. Gotować do czasu, aż mąką przestanie być wyczuwalna w budyniu – zwykle zajmuje mi to około 2 minut. Nie zapominać o mieszaniu. Zdjąć z ognia. 

Gorącą masę wylać na kakaowe ciasto. Docisnąć. Posypać okruszkami ciasta i ewentualnie wiórkami kokosowymi. Odstawić do lodówki na kilka godzin – do czasu stężenia masy. 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Anonimowych proszę o wpisanie w treści komentarza imienia. Będzie łatwiej nawiązać rozmowę.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...