piątek, 22 kwietnia 2016

Egzotyczne jabłka na biszkopcie


Czy 3 przepisy to już seria? Jeśli tak to dziś trzeci i na razie ostatni placek z cyklu zwykłych weekendowych wypieków. Szarlotka na biszkopcie z bitą śmietaną. Sami przyznacie, że to kolejny klasyk, który zna i lubi każdy. Ja co prawda wolę takie babcine szarlotki na kruchym cieście z cynamonem, ale to nie czas na takie wypieki. Teraz królują desery lekkie, owocowe i wręcz letnie. Żeby podkręcić wakacyjny smak tego placka, do jabłek dodałam mango. Tym razem z puszki. Jest o wiele słodsze od tego świeżego, więc trzeba pamiętać, żeby nie słodzić już bitej śmietany. Wtedy wszystkie smaki się zrównoważą. Żeby jeszcze bardziej urozmaicić smak tego ciasta, w biszkopcie mąkę wymieszałam z mielonymi migdałami. Jak dla mnie te smaki współgrają ze sobą idealnie.

Jak widać ze zwykłego biszkopta z owocami udało mi się wymyślić ciasto klasyczne, ale jednak nie nudne. Z moich ostatnich wypieków spod znaku tradycji ta szarlotka jest najlepsza. Nie wiem czy to ta bita śmietana, a może mango sprawiają, że ciężko jest skończyć na jednym kawałku.

Zanim przejdę do przepisu, to chciałabym złożyć najserdeczniejsze życzenia wszystkim, którzy w tym tygodniu mają okazję do świętowania. Ja zwykle w okolicach 23 kwietnia szykowałam się na imieninową imprezkę u taty, ale tym razem pozostaje mi jedynie wspomnienie o nim.

Tak czy inaczej, wszystkiego dobrego dla wszystkich solenizantów! Dochodzą mnie słuchy, że u niektórych z Was będą torty i ciasta ze sweet cherimoyi. :) Zatem miłego świętowania i smacznego! 
 

Szarlotka biszkoptowa z mango
 
Lista zakupów

Na biszkopt
  • 4 jajka
  • szczypta soli
  • 1/3 szklanki mąki pszennej
  • 1/3 szklanki mielonych migdałów
  • 2 łyżki mąki ziemniaczanej
  • ½ szklanki drobnego cukru do wypieków
Na masę owocową
  • 6-8 sztuk słodkich i soczystych jabłek
  • 1 galaretka cytrynowa
  • 1 puszka mango w zalewie
Na bitą śmietanę
  • 500 ml śmietany kremówki 36%
  • 2 śmietanfixy
Białka oddzielić od żółtek i ubić na sztywną pianę ze szczyptą cukru. Dodawać cukier w 3-4 partiach, po każdej zmiksować. Następnie wrzucać po jednym żółtku, po każdym dokładnie zmiksować. Do masy jajecznej dodać przesiane mąki oraz mielone migdały. Wymieszać delikatnie szpatułką.

Formę o wymiarach 20 x 15 cm (maksymalnie 27 x 23 cm) wyłożyć papierem do pieczenia (spód). Ja użyłam prostokątnej blaszki z wyciąganą obręczą – bardzo wygodna sprawa. Boki zostawić suche. Do formy przelać ciasto i piec w temperaturze 180⁰C przez 20-25 minut, do suchego patyczka. Wystudzić.

Jabłka zetrzeć na tarce. Mango odsączyć z zalewy i rozgnieść widelcem. Wymieszać owoce w rondelku i zagotować. Zdjąć z palnika i do gorącej masy dodać galaretkę (w proszku). Wymieszać do rozpuszczenia galaretki.

Spód biszkoptowy wyjąć z blaszki, oderwać papier i włożyć z powrotem do tej samej formy. Wyłożyć ciepłe owoce i wyrównać. Schłodzić w lodówce.

Mocno schłodzoną śmietankę kremówkę ubić ze śmietanfixami na sztywną masę. Wyłożyć na wystudzoną warstwę owocową i wyrównać. Podawać po schłodzeniu minimum przez godzinę.

Wierzch można udekorować żelkami, kolorowymi posypkami, migdałami w płatkach lub startą czekoladą. Wszystko pasuje równie dobrze i smakuje wspaniale.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Anonimowych proszę o wpisanie w treści komentarza imienia. Będzie łatwiej nawiązać rozmowę.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...