piątek, 5 sierpnia 2016

Wege impreza i sałatka z cieciorką

 
 
Na specjalne życzenie spieszę z przepisem na wakacyjną, grillową sałatkę. Do wykorzystania na ten weekend. Bardzo zdrowa, bardzo pożywna i bardzo pyszna. Zrobiłam ją przy okazji imprezy, na którą zaprosiłam koleżankę wegankę bezglutenową. Niezłe wyzwanie kulinarne, prawda?

Miał być grill, ale jak tutaj zrobić grilla skoro ani mięsa, ani pieczywa, ani ciast? Oczywiście dla pozostałych gości było tradycyjnie z karkówką i kiełbaską, a na deser sernik. Ale chciałam, żeby nikt nie wyszedł głodny, więc musiałam przygotować coś wegańskiego. Na pomoc przyszła mi wspomniana koleżanka, która przyniosła przepyszne falafele i bakłażany na grilla. Ja dorobiłam cukinię, ziemniaki i nawet wegański deser mi się udało wykombinować. Ale o nim kiedy indziej. Dla wszystkich gości przygotowałam też wegańską sałatkę z cieciorką. Jak dla mnie przepyszna. Bardzo proste połączenie smaków. Spróbujcie i Wy. Może Wam posmakuje. W tajemnicy Wam powiem, że mój mięsożerny mąż stwierdził, że jest pyszna.

Dziś mam jeden z najgorszych dni w mojej karierze ever. Dlatego nie mam głowy do rozpisywania się. Prawdę mówiąc cały czas jestem nabuzowana po tym, co dziś usłyszałam w pracy, więc oszczędzę Wam wylewania frustracji w ten piękny piątek. Pozostawiam Was z sałatką. Jest wystarczająco treściwa. 
 

Sałatka z cieciorką



 
Lista zakupów
  • mieszanka sałat – cykoria, rukola, roszponka i inne
  • 2-3 dojrzałe pomidory
  • 1 papryka (kolor dowolny)
  • ¾ puszki cieciorki
  • garść kiełków
  • do przyprawienia – sok wyciśnięty z ćwiartki cytryny, ½ łyżeczki octu balsamicznego, 3-4 łyżki oliwy lub oleju, szczypta suszonej kolendry, sól, pieprz
Wszystkie warzywa umyć. Sałatę osuszyć i ułożyć na dnie miski. Sałata powinna zająć około połowę objętości naczynia. Pomidory sparzyć, usunąć skórkę i pokroić w grubą kostkę. Paprykę pokroić na paski. Cieciorkę odsączyć z zalewy. Pomidory, paprykę i ciecierzycę poukładać warstwami na sałacie. Posypać kiełkami.

Wszystkie składniki zalewy wymieszać i polać wierzch sałatki tuż przed 
podaniem. 


2 komentarze:

  1. Bardzo często do tego typu sałatek dodaje kaszę jaglaną. Sałatki są wtedy bardziej pożywniejsze ;)

    OdpowiedzUsuń

Anonimowych proszę o wpisanie w treści komentarza imienia. Będzie łatwiej nawiązać rozmowę.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...