środa, 25 lutego 2015

Owsiane mielone

Mielone kotlety to w naszej, polskiej kuchni klasyka. Wszyscy je znają, większość lubi. Wy również, prawda? Dla mnie są o wiele smaczniejsze niż kotlety schabowe. A w mojej „zdrowej” panierce smakują jeszcze lepiej.

Celowo dałam w cudzysłów słowo zdrowe, ponieważ smażone mięso nie jest ani dietetyczne, ani tym bardziej nie służy naszemu zdrowiu. Jeśli jednak zamiast bułki tartej użyjecie płatków owsianych, a do smażenia oleju z pestek winogron w minimalnej ilości to nie jest źle. Do tego domowe frytki, a właściwie pieczone ziemniaki w kształcie frytek. Całość uzupełnia tym razem gotowana marchewka baby. Pycha!

Takie danie najlepiej przygotować na zwykły, codzienny obiad po pracy. Mielone można wstępnie obrobić nawet wieczór wcześniej, a zaraz przed podaniem tylko usmażyć. Pieczone ziemniaki potrzebują około 25 minut w piekarniku, żeby były gotowe.

Długo się zastanawiałam, czy takie zwykłe kotlety wrzucić na bloga, ale co mi tam. Niech to będzie propozycja dla tych z Was, którzy dopiero stawiają pierwsze kroki w kuchni albo nie znają innych sposobów panierowania niż bułka tarta.


Mielone w płatkach owsianych

Lista zakupów (na 4-6 porcji)

  • 500 g wieprzowego mięsa mielonego (z łopatki, od szynki)
  • 1 średnia cebula
  • 1 jajko 
  • 1 kajzerka rozmoczona w mleku (niekoniecznie)
  • 1 łyżeczka ostrej musztardy
  • sól, pieprz i ulubione zioła do smaku
  • ½ szklanki płatków owsianych
  • olej z pestek winogron do smażenia
Cebulę pokroić w drobną kostkę. Podsmażyć na odrobinie oleju do czasu, aż się zeszkli. Dodać do mięsa mielonego, następnie wbić jajko i dodać musztardę i przyprawy. Na koniec dołożyć rozmoczoną w mleku kajzerkę. Wymieszać wszystko najlepiej rękami. Podzielić na niewielkie kulki. Żeby mięso nie przyklejało się do rąk, to można zwilżyć dłonie zimną wodą. Kulki obtaczać w płatkach owsianych i lekko spłaszczyć. Smażyć na patelni teflonowej na niewielkiej ilości tłuszczu. Podawać z ulubionymi dodatkami. U mnie, jak już wspomniałam, pieczone ziemniaki z ziołami i marchewka gotowana. Klasycznie, bez udziwnień.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Anonimowych proszę o wpisanie w treści komentarza imienia. Będzie łatwiej nawiązać rozmowę.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...