piątek, 14 listopada 2014

Polędwiczki z owocową nutą

Dzisiejsze danie zrobiłam, gdy jeszcze trwał sezon na świeże figi. Szkoda, że jest taki krótki, bo dania z tymi owocami są naprawdę przepyszne. Wcześniej robiłam tylko słodkie wypieki, potem stworzyłam sałatkę. Gdy posmakował mi miks fig i szynki parmeńskiej to wpadłam na pomysł, że do mięsnego obiadu też muszą pasować.

I wiecie co? Nie pomyliłam się. Figi dodałam do polędwiczek wieprzowych i zalałam śmietanowym sosem. Niby nic szczególnego, ale jednak ma to coś. Dzięki figom danie staje się wykwintne, a robi się je naprawdę błyskawicznie. Ja podałam je na imprezie imieninowej męża. Z reguły z takich okazji gotuję coś, co można przygotować dużo wcześniej, a przed samym podaniem tylko odgrzać lub włączyć piekarnik. Tym razem trafiłam na przepis w Kwestii Smaku, który zainspirował mnie do zrobienia mojej wersji. Oczywiście, jak to u mnie zwykle bywa, ja zrezygnowałam z dodatku alkoholu. I wprowadziłam kilka innych modyfikacji. Ale w obu wersjach to danie jest pyszne. Serdecznie polecam zapracowanym, leniwym, chcącym zrobić wrażenie na gościach. Do dzieła!

P.S. Gdy w sklepach nie znajdziecie świeżych fig, z powodzeniem możecie użyć suszonych. Danie jest wtedy nieco słodsze, ale nadal nie można się mu oprzeć.


Figowe polędwiczki
 
Lista zakupów (na 4 porcje)
  • 2 średnie polędwiczki
  • sól i pieprz, rozmaryn
  • olej lub oliwa do smażenia
  • 4 świeże figi
  • 1 szklanka śmietanki Łaciatej 18%
  • garść posiekanej natki pietruszki
Polędwiczki pokroić w skośne plasterki o grubości 1 cm. Posypać solą, pieprzem i rozmarynem. Odstawić na jakiś czas w chłodne miejsce. Następnie rozgrzać odrobinę oleju na patelni i podsmażyć kawałki mięsa z obu stron przez 1-2 minuty do czasu, aż skórka się zrumieni. Do polędwiczek dolać śmietankę i zmniejszyć ogień. Mieszać dość energicznie. Dodać pokrojone w cząstki 3 figi. Dusić do czasu, aż sos zgęstnieje. 1 figę rozgnieść i dodać do sosu.

Podawać natychmiast posypane świeżą natką pietruszki i udekorowane cząstkami fig. Jako dodatek można wykorzystać makaron, kluseczki ziemniaczane lub świeżą bagietkę. Wszystko będzie pyszne.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Anonimowych proszę o wpisanie w treści komentarza imienia. Będzie łatwiej nawiązać rozmowę.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...