czwartek, 1 grudnia 2016

Śnieżne babeczki marchewkowe


Przed świątecznym szaleństwem mam dla Was bardzo zwyczajny, łatwy i szybki przepis na babeczki. Właściwie wszyscy już blogerzy kulinarni poddali się tej gorączce. Na blogach królują pierniczki, makowce, paszteciki wigilijne i inne świąteczne pyszności. Ja obiecałam Wam, że ruszam ze Świętami w ten weekend. U nas w domu szczególny weekend. Po pierwsze Barbórka, po drugie Mikołajki, a po trzecie pieczenie pierniczków. Jeszcze nie zdecydowałam, czy będą to pierniki pomarańczowe czy nadziewane powidłami. No sama nie wiem. Niemniej wypatrujcie wkrótce tych małych bożonarodzeniowych słodkości.

Tymczasem pierwsze śniegi za nami. Zima zawitała do nas w mojej ulubionej postaci. Zrobiło się biało, mroźno, a wszystko na zewnątrz pięknie się skrzy. Jeszcze żeby ten wiatr trochę odpuścił. Przy tej okazji pomyślałam o tych właśnie babeczkach marchewkowych. Ciasto jest bardzo wilgotne i po prostu przepyszne. Ale całość doskonale współgra z serkiem Bieluchem i wiórkami kokosowymi tworzącymi jakby śniegową czapeczkę. Moja koleżanka z pracy podpowiada mi, że można naturalny twarożek zamienić na waniliowe Danio. Podobno smakują jeszcze lepiej. Wasz wybór.

Ja już pędzę dekorować dom bańkami i świątecznym badziewiem, a Wy zastanówcie się czy te babeczki do Was nie przemówią jeszcze przed Wigilią. Byłabym zapomniała – przepis powstał na bazie tego pomysłu.
 

Babeczki marchewkowe z serową czapeczką

Lista zakupów
  • 180 g mąki
  • 3/4 szklanki brązowego cukru
  • 1 łyżeczka cynamonu
  • szczypta soli
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1/2 łyżeczki sody
  • skórka starta z jednej dużej cytryny
  • 2 duże jajka
  • 1/2 szklanki oleju
  • 180 g drobno startej marchewki
  • 1/3 szklanki mleka
Na krem
  • 1 opakowanie serka Bieluch lub Danio 
  • kilka łyżek wiórków kokosowych
Mokre składniki, czyli olej, jajka i mleko połączyć rózgą kuchenną. Dodać startą marchewkę i skórkę z cytryny. Wymieszać łyżką. Do drugiej miski przesiać mąkę, dodać brązowy cukier, cynamon, sól, proszek do pieczenia i sodę. Zawartości obu misek połączyć rózgą kuchenną. Masę nakładać do papilotek, wyłożonych w formie do babeczek (do ok. ¾ wysokości). Piec około 20-25 min. w temp. 180⁰C. Odstawić na kratkę do ostygnięcia.

Do jednej miseczki nałożyć serek, a do drugiej wiórki kokosowe. Na każdą babeczkę nałożyć 2 łyżeczki twarożku i rozsmarować. Zanurzać babeczki w wiórkach i układać na paterze.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Anonimowych proszę o wpisanie w treści komentarza imienia. Będzie łatwiej nawiązać rozmowę.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...