czwartek, 15 maja 2014

Miód zamiast panierki

Wybaczcie, dziś będzie krótki wstęp, ale za to przepis pyszny! Ostatni tydzień to była niesamowita gonitwa. Właściwie wydarzyło się tyle, że starczy tych nowości na cały rok. Dlatego nie odzywałam się od kilku dni, a dziś jestem naprawdę wykończona. I do tego nadal chora. 


I jak zwykle, gdy prycham i kicham, zachciewa mi się miodu, herbaty i jeszcze więcej miodu. Ciasta czeskiego albo innego grysikowego nie znoszę, pierniki są tylko na Święta, więc postanowiłam przemycić trochę słodyczy do obiadu. I tak oto powstał kurczak w miodzie z pyszną sałatką z sosem balsamicznym. Danie szybkie, proste i dla zabieganych.

Poza tym prawie, prawie udało mi się odtworzyć przepyszny smak sosu do sałatki, którą jadłam pewnego dnia nad oceanem do świeżo złowionej atlantyckiej ryby. Całe danie było pięknie podane, a sałatka tak pyszna, że warto było pokombinować i chociaż zbliżyć się do tego smaku. Jedząc ten obiad, prawie poczułam morską bryzę na twarzy.


 
Miodowy kurczak i sałatka z cytrusową nutą

Lista zakupów (na 2 porcje)

  • 4 podudzia z kurczaka (u mnie to się nazywa pulki)
  • przyprawy – papryka słodka, sól pieprz
  • 4 łyżki miodu wielokwiatowego, lipowego lub innego ulubionego
  • kilak kropel sosu balsamicznego (u mnie z nutą cytrusową)
  • 2 łyżki oleju z pestek winogron lub oliwy
  • 4 ziemniaki
  • następne 2 łyżki oleju z pestek winogron
  • rozmaryn
  • 4 garści świeżej roszponki
  • 10 pomidorków koktajlowych
  • kolejne kilka kropel sosu balsamicznego
  • 1 łyżka oliwy
  • 2-3 łyżki soku z cytryny
  • 1 mały ząbek czosnku
  • sól, pieprz
Kurczaka umyć, osuszyć i odłożyć do miski. W małej miseczce rozmieszać przyprawy w oliwie, sosie balsamicznym i 3 łyżkach miodu. Zalać marynatą mięso i wymieszać. Odstawić na minimum godzinę do lodówki.

Po tym czasie włożyć do piekarnika i piec z termoobiegiem przez 20 minut.

Ziemniaki dokładnie wyszorować. Nie obierać. Pokroić na ćwiartki, skropić olejem i posypać rozmarynem. Wymieszać. Dołożyć do piekarnika do wstępnie podpieczonego kurczaka i wszystko razem jeszcze zapiekać 25 minut, aż ziemniaki i nóżki się zrumienią. Na 5 minut przed końcem posmarować kurczaka resztą miodu wymieszaną z kroplą sosu balsamicznego.

Pomidorki umyć i pokroić na połówki. Do dwóch miseczek rozdzielić roszponkę (ja zwykle używam już umytej). Na wierzchu położyć pomidorki. Sos balsamiczny, oliwę, sok z cytryny, przeciśnięty przez praskę czosnek, sól i pieprz wymieszać dokładnie i skropić sałatkę. 

Podstawą smaku tego dania jest miód i sos balsamiczny. Jak dla mnie jest on o niebo lepszy od octu, bo pomimo tego, że zrobiony na bazie octu balsamicznego, to nie ma takiego kwaśnego i mocnego smaku. Dlatego polecam poszukać w sklepach takiego wynalazku i stosować nie tylko do kurczaka i sałatek. 

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Anonimowych proszę o wpisanie w treści komentarza imienia. Będzie łatwiej nawiązać rozmowę.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...