sobota, 5 kwietnia 2014

Święta w tropikach

Skoro zapowiedź już wisi na fb, to postanowiłam dłużej nie czekać, tylko zabrać się do pracy nad notką. Poza tym muszę udobruchać kilka osób, więc może się uda tym wpisem poprawić Wam humory. 



I jak, udało się?


Wielkanocne klimaty zaczynam od sernika, ale nie tradycyjnego pieczonego, z tuzinem jajek i wiejskim twarogiem. Będzie dużo bardziej orzeźwiająco, egzotycznie i po prostu pysznie. 

Deser ten przyrządzałam już wiele razy. Rozkochałam w nim kilka osób i mam nadzieję, że tym wpisem przekonam jeszcze więcej.
Jeśli wyobrażacie sobie Wigilię bez barszczu z uszkami, to Wielkanoc z sernikiem na zimno też powinna dać radę.

Oryginalnego przepisu nie modyfikowałam. Połączenie śmietanki kokosowej, ananasów i twarogu to zdecydowanie mój klimat. Ciastka kokosowe na spodzie dodają jeszcze kilka punktów temu sernikowi. Po prostu musicie spróbować!

Przepis dostępny tutaj

 


Dekoracje to śmietana kremówka (30 lub 36%) ubita pół na pół z serkiem mascarpone. Tutaj wystarczy po 150 ml. Krem jest bardzo prosty. Wystarczy umieścić w misce mocno schłodzone składniki i zmiksować mikserem ręcznym do czasu, aż utworzy się sztywna masa. Pod koniec ubijania dodaję zawsze trochę cukru pudru do smaku (dosłownie łyżkę, bo reszta ciasta jest słodka). Nie radzę przesadzać z czasem ubijania. Czasem minuta za długo niweczy nasze starania. 

Dla koloru dołożyłam barwniki spożywcze w żelu. Dodaję je często do swoich kremów i ciast. Bardzo dobrze się rozprowadzają w biszkoptach, ciastach ucieranych i masach na bazie kremówki. Tutaj do ubitego kremu wmieszałam niedbale (żeby utworzyły się smugi) kroplę czerwonego i żółtego barwnika. Całość naszpikowana żelkami.

Na zdjęciach sernik w formie tortu dla mojego męża na imieniny. Ale taka dekoracja równie dobrze się sprawdzi na desery i torty dla dzieci. W końcu żelki to ulubione słodycze naszych pociech.



2 komentarze:

  1. Żelki to zupełnie nie moja bajka, ale sernik jak pinacolada? Z przyjemnością spróbuję!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Życzę smacznego. Na szczęście żelków się można szybko pozbyć bez niszczenia smaku sernika :)

      Usuń

Anonimowych proszę o wpisanie w treści komentarza imienia. Będzie łatwiej nawiązać rozmowę.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...